Ons verhaal

Jeroen en Niels werkten samen bij de Bijenkorf. Jeroen ging freelancen, Niels bleef en bouwde een team om zich heen. Tijdens een kerstfeest haalden de mannen samen goede herinneringen op en voor ze het wisten was The Data Story geboren. Vol passie en overtuiging stortten ze zich samen in dit nieuwe avontuur en bouwden aan een team met datatoppers. Samen vormen we The Data Story. Een bureau van experts en met een sterke eigen visie. 

Hier staan we voor

The Data Story is een bureau van experts. Dat iets niet kan, bestaat niet bij ons. We vinden altijd een oplossing wanneer we denken dat er waarde valt te behalen met verkregen inzichten, analyses of modellen. Dat is de lat die we leggen voor onszelf en is wat onze klanten van ons mogen verwachten. Wij helpen jou waarde uit je data halen en maken het niet complexer dan het is. De connectie daarin leggen tussen data en bedrijfsvoering is key. We houden onze kennis en ervaring dan ook niet alleen voor onszelf. Dit delen we graag met jou. We informeren, inspireren en zullen zelfs soms provoceren om het beste uit de groep te halen. Daarvoor durven we gebaande paden te verlaten. Ons doel is waarde creëren. Met plezier en passie nemen we iedereen die interesse heeft mee in het proces om dat doel te behalen.

Jeroen Bakker

“Data moet boekdelen spreken en de beste ondersteuning of input geven voor bedrijfsvraagstukken. Door data visueel te maken wordt het voor iedereen herkenbaar.”

Mijn carrière begon in de financiële wereld. Hier leerde ik de waarde van een goede analyse. Maar ook hoe deze te vertalen naar acties en inzicht. Van de bankenwereld maakte ik de overstap naar de retail. Na een aantal jaren en legio projecten verder op het gebied van data-analyse en data visualisatie heb ik samen met Niels The Data Story opgericht.

Niels Reijmer

“Je zal mij zelden ‘kan niet’ horen zeggen. Ik vind nagenoeg altijd een oplossing, door technische vraagstukken uit verschillende invalshoeken te bekijken.”

Mijn basis ligt bij de Universiteit Eindhoven, richting Computer Science, Statistiek en Psychologie. Ik studeerde af op de User experience van recommender systems. Mijn carrière begon als web analist bij de Consumentenbond. Daarna ging ik als data analist bij de Bijenkorf aan de slag. Hier heb ik gewerkt aan het implementeren van analytics trackers, data pipelines, een datawarehouse en personalisatie. Met mijn ervaring bij de Consumentenbond en Bijenkorf op zak, ben ik samen met Jeroen The Data Story begonnen.

Marco van Ree

Ik haal plezier uit het realiseren van groei en het verbeteren van bedrijfsprocessen door het leveren van datagedreven inzichten en oplossingen.

Na een aantal jaar werkzaam te zijn geweest als data analist in de retail en de zorg, ben ik in 2022 begonnen bij The Data Story. Mijn kennis en interesse voor data strekt zich uit van het inventariseren van informatiebehoeften tot het ontwikkelen van oplossingen. Met mijn analytische vaardigheden en economische achtergrond (Erasmus Universiteit Rotterdam), ben ik in staat om snel de behoeften van een organisatie te begrijpen en daarop te anticiperen.

Maria Esquivel

Betrokken zijn bij de technische wereld geeft me een het gevoel van doelgerichtheid en prestatie.

Ik begon mijn carrière bij grote bedrijven in Portugal en later in Nederland. Ik werkte in verschillende sectoren en gebruikte gegevens om bedrijfsteams te helpen betere beslissingen te nemen, processen te verbeteren en te automatiseren, problemen op te lossen en nieuwe modellen te creëren. Mijn ambitie is om nieuwe technologieën te blijven leren en te werken aan spannende projecten op het vlak van analytics terwijl ik plezier heb met het team van The Data Story!

Andrei Fekete

“Mijn passie is leren van nieuwe technologieën, processen vereenvoudigen en automatiseren en écht bruikbare oplossingen creëren.”

Mijn carrière begon in de telecommunicatiesector, waar ik de carrièreladder beklom van student-operator tot rapportage-analist. Hier heb ik geleerd hoe belangrijk datagedreven beslissingen zijn in de bedrijfsvoering van een bedrijf in alle afdelingen en hoe ik mijn collega’s kan ondersteunen met rapportages en analyses. Daarna werd ik rapportontwikkelaar & consultant. Ik kreeg de kans om me te verdiepen in nieuwe bedrijfsoplossingen en -processen in verschillende sectoren zoals financiële dienstverlening, telecommunicatie, energie en nutsbedrijven.

Jorian Faber

“Data en creativiteit gaan hand in hand: mijn hart gaat sneller kloppen bij het bedenken van innovatieve oplossingen en het ontdekken van patronen die niet vanzelfsprekend zijn.”

Ik ben Jorian, 20 jaar oud en derdejaars student Computer Science and Engineering aan de TU Delft. Naast mijn studie ben ik zeer actief bij Laga, één van de grootste en oudste roeiverenigingen, gevestigd in Delft. Ik sport fanatiek, werk graag creatieve initiatieven uit en geniet van het studentenleven. Data is echt mijn ding en ik voel mij dan ook helemaal op mijn plek op de gezellige en aanmoedigende werkvloer van The Data Story!

Sophie Caro

“Data is een van de meest waardevolle bezittingen die je kunt hebben. Ik draag graag bij aan de groei en ontwikkeling van bedrijven door hen te helpen hun gegevens om te zetten in inzichten.”

Van oorsprong kom ik uit Frankrijk. Ik heb een passie voor het helpen van bedrijven om de beste connecties met hun klanten te creëren. Ik heb op verschillende gebieden gewerkt, zoals CRM en Marketing, altijd met een sterke focus op data. Na het afronden van het Google Data Analytics Professional Certificate ben ik bij The Data Story gaan werken en sindsdien werk ik samen met klanten om hun gegevens te onderzoeken en hen te helpen bij het gebruik ervan voor groei.

Zoë Eenkhoorn

Als communicatie student aan de Hogeschool Rotterdam, ben ik één dag in de week bij The Data Story aan het werk. Ik zorg ervoor dat de LinkedIn pagina en website up-to-date zijn en help bij het organiseren van evenementen en trainingen. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn met zowel beeld als tekst.

Nino Weerman

“Als data liefhebber ben ik gefascineerd door de inzichten die verborgen zitten in data. Ik krijg voortdurend energie van de ontelbare manieren om data succesvol in te zetten. Complexe bedrijfsdoelen omzetten naar duidelijke, uitvoerbare plannen vind ik geweldig!”

Tijdens mijn Master Behavioural Statistics werd mijn interesse gewekt voor data. Uit passie en betrokkenheid voor het vakgebied vervolgde ik mijn weg als universitair docent in Behavioural Data Science. Ik scherpte mijn vaardigheden aan bij het geven van cursussen over onder meer Programmeren, Machine Learning en Multivariate Statistiek. Als Data Consultant blijf ik graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dit gebied en ben ik altijd op zoek naar nieuwe manieren om data succesvol in te zetten.

Yvette van Nek

“Statistical models rely on data to bring order to chaos and provide deep insights into the real world.”

In 2023 heb ik mijn MSc in Wiskunde met een specialisatie in Statistiek afgerond, gedreven door mijn passie voor het oplossen van complexe vraagstukken. Mijn fascinatie voor statistiek groeide door de elegantie van bepaalde modellen die, ondanks de chaos in de werkelijkheid, in staat zijn opmerkelijk nauwkeurige voorspellingen te doen. Echter, deze modellen zijn niets zonder de data die hen aandrijft. Bij The Data Story breng ik mijn liefde voor zowel data als statistische analyse in de praktijk, door bedrijven te helpen ruwe data om te zetten in bruikbare inzichten die goed onderbouwde beslissingen ondersteunen.

Jim Colin

“Data lijkt op het eerste gezicht misschien abstract, maar als je goed kijkt, ontvouwt zich een verhaal. Als Data Consultant help ik bedrijven deze verhalen te ontdekken door inzichten te vertalen naar strategische oplossingen.”

Met een achtergrond in performance marketing werd mijn interesse in data al snel gewekt. Het was niet alleen de optimalisatie van online marketingcampagnes die me fascineerde, maar ook de diepe inzichten die je kunt krijgen door de customer journey en doelgroep echt te begrijpen. Mijn doel is om bedrijven te helpen datagedreven beslissingen te nemen die duurzame groei stimuleren.

Mounir Belhaj

“Ik haal plezier uit het analyseren van data en deze omzetten in een verhaal dat waardevolle inzichten biedt.”

Ik begon mijn carrière als allround online marketeer, waar mijn interesse al snel gewekt werd door de enorme hoeveelheden data die we verzamelden. Dit leidde ertoe dat ik me verder heb ontwikkeld als data marketeer. Ik heb mijn kennis verdiept in tracking (Google Tag Manager), web analytics (Google Analytics) en data visualisatie, zodat ik de brug kan slaan tussen data en concrete actiepunten.

nl_NLNederlands