Story Telling with Data (Nederlands)

The Data Story training
Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Story Telling with Data (Nederlands)

8 maart

The Data Story training

Story Telling with Data is onze meest geboekte training van het jaar 2022!

Data omzetten in inzichten en die presenteren op een manier die iedereen begrijpt. Dit kan vaak nog een hele uitdaging zijn. De kunst zit hem in het verwerken tot intuïtieve visuals, zodat de lezer eenvoudig ziet wanneer en waarop er actie moet worden ondernomen. Dit klink misschien simpel, maar hoe zet je alles bij elkaar? En waarmee zorg je ervoor dat je niemand kwijtraakt in jouw verhaal tijdens de presentatie?

Door in te gaan op hoe wij als mensen informatie verwerken en op welke manier je met deze kennis visuals, dashboard en rapportages opbouwt, leer je met jouw inzichten en analyses een impact te maken.

De training is ontwikkeld voor iedereen die wil leren hoe je data omzet in een verhaal. Ben je een rapportage specialist, die veel informatie moet samenbrengen tot een dashboard. Of een analist die analyses en bijbehorende inzichten over moet brengen naar jouw interne of externe klanten. Dan zou deze training jou kunnen helpen dit te optimaliseren!

Aan de hand van een praktijkvoorbeeld, oefenen we om  de volgende punten te optimaliseren.

  • Opbouwen van een verhaal om jouw inzichten boekdelen te laten spreken
  • De manier van informatieverwerking van het menselijk brein begrijpen en dit om te zetten naar intuïtieve visuals en dashboards
  • Verschillende soorten grafieken aan een doel kunnen koppelen
  • Meerdere grafieken tot een samenhangend geheel verwerken
  • Begrijpbare en snel uit te lezen dashboards ontwerpen
  • Weten op welke niveau je moet rapporteren en wat daarvoor het beste werkt
  • Een checklist maken op basis van jouw voorbeelden om op terug te kunnen vallen om die blijvende impact opnieuw en opnieuw te kunnen maken

Na de training Story Telling with Data kan je:

  • Cijfers omzetten in een goed verhaal.
  • Eenduidige visuals opbouwen die een sterke boodschap overbrengen
  • Een heldere selectie maken voor wat wel en niet in het dashboard moet komen
  • Intuïtieve dashboard designs maken
  • Jouw kennis van het menselijk brein omzetten in designs en presentaties en dashboards die informatie behapbaar presenteren.

Jeroen Bakker heeft de training al eerder uitgevoerd bij onder anderen MS mode, Wolters Kluwer en De Bijenkorf. Waarop de volgende feedback is ontvangen.

Heel waardevol om mee te nemen in het maken van een nieuw dashboard en bestaande opnieuw te bekijken. We nemen inzichten mee in onze definition of done en zullen ook de bestaande dashboards een leesbaar en nieuw thema geven qua kleuren.
–      Tineke Haandrikman, Teamlead Data Analytics MS Mode

“Een combinatie van meeste geschikte theoretische modellen om een verhaal beter over de bühne te krijgen in combinatie met eigen voorbeelden te discussiëren om snelle praktische toepassingen te zien.
–       Maarten Hendriksen, Manager Business Intelligence Wolters Kluwer

Kosten: 825,- ex BTW

Interesse? Schrijf je hieronder in voor de training. Volg The Data Story op LinkedIn om altijd op de hoogte te blijven!

Gegevens

Datum:
8 maart
Evenement Categorie:

Locatie

Amsterdam
Nederland + Google Maps

Inschrijven

Hidden
Hidden
Facturatie gegevens(Vereist)
Toestemming(Vereist)
nl_NLNederlands