Story Telling with Data is onze meest geboekte training van het jaar 2022!
Data omzetten in inzichten en die presenteren op een manier die iedereen begrijpt. Dit kan vaak nog een hele uitdaging zijn. De kunst zit hem in het verwerken tot intuïtieve visuals, zodat de lezer eenvoudig ziet wanneer en waarop er actie moet worden ondernomen. Dit klink misschien simpel, maar hoe zet je alles bij elkaar? En waarmee zorg je ervoor dat je niemand kwijtraakt in jouw verhaal tijdens de presentatie?
Door in te gaan op hoe wij als mensen informatie verwerken en op welke manier je met deze kennis visuals, dashboard en rapportages opbouwt, leer je met jouw inzichten en analyses een impact te maken.
De training is ontwikkeld voor iedereen die wil leren hoe je data omzet in een verhaal. Ben je een rapportage specialist, die veel informatie moet samenbrengen tot een dashboard. Of een analist die analyses en bijbehorende inzichten over moet brengen naar jouw interne of externe klanten. Dan zou deze training jou kunnen helpen dit te optimaliseren!
Aan de hand van een praktijkvoorbeeld, oefenen we om de volgende punten te optimaliseren.
- Building a story to make your insights speak volumes
- De manier van informatieverwerking van het menselijk brein begrijpen en dit om te zetten naar intuïtieve visuals en dashboards
- Be able to link different types of graphs to a target
- Process multiple graphs into a coherent whole
- Design understandable and quick-to-read dashboards
- Knowing the level at which to report and what works best for that purpose
- Creating a checklist based on your examples to fall back on to make that lasting impact again and again
Na de training Story Telling with Data kan je:
- Turning numbers into a good story.
- Building clear visuals that convey a strong message
- Making a clear selection for what should and should not be in the dashboard
- Intuïtieve dashboard designs maken
- Turning your knowledge of the human brain into designs and presentations and dashboards that present information in a manageable way.
Jeroen Bakker heeft de training al eerder uitgevoerd bij onder anderen MS mode, Wolters Kluwer en De Bijenkorf. Waarop de volgende feedback is ontvangen.
“Heel waardevol om mee te nemen in het maken van een nieuw dashboard en bestaande opnieuw te bekijken. We nemen inzichten mee in onze definition of done en zullen ook de bestaande dashboards een leesbaar en nieuw thema geven qua kleuren.”
– Tineke Haandrikman, Teamlead Data Analytics MS Mode
“Een combinatie van meeste geschikte theoretische modellen om een verhaal beter over de bühne te krijgen in combinatie met eigen voorbeelden te discussiëren om snelle praktische toepassingen te zien.”
– Maarten Hendriksen, Manager Business Intelligence Wolters Kluwer
Kosten: 825,- ex BTW
Interesse? Schrijf je hieronder in voor de training. Volg The Data Story op LinkedIn om altijd op de hoogte te blijven!