Inzichten & monitoring

Zonder monitoring en gerichte analyses is het moeilijk data-gedreven beslissingen te nemen. Daarom zorgen wij ervoor dat er scherpe analyses en duidelijke dashboards zijn welke aansluiten op de strategische doelen van de organisatie.

Het creëren van dashboards begint meestal met het definiëren van de juiste KPI’s, PI’s en bijbehorende dimensies waarna deze vertaald worden, na een eventuele data organisatie, in dashboards. Welke tool voor dashboarding en visualisaties wordt gebruikt maakt ons niet uit. We hebben onder andere ruime ervaring met Tableau, Power BI, Data Studio en D3.js.

Bij analyses zorgen we ervoor dat de vraag duidelijk is en vertalen we deze in een heldere analyse. Afhankelijk van de vraag maken we hierbij gebruik van verschillende statistische modellen welke we uitvoeren in onder andere queries, Python, R of Excel.

Data organisatie

Als de data goed op zijn plek staat, kan je er meer mee doen. Wil jouw organisatie beter gestructureerde data, haar eigen analytics pipeline, of simpelweg meer bronnen samenbrengen voor geavanceerder inzicht, dan kunnen wij daarbij helpen.

Een goede data organisatie en data architectuur zorgt ervoor dat medewerkers eenvoudiger hun analyses zelf kunnen doen. Voor het uitwerken hiervan is het daarom vaak nodig om de operationele, tactische en strategische vragen die leven in de organisatie duidelijk te hebben. Op basis daarvan kan een strakke data structuur en architectuur opgezet worden die zowel op korte als lange termijn zijn meerwaarde laat zien.

Welk cloud of bronsysteem hiervoor gebruikt wordt, is voor ons hierbij geen punt. Wij zijn in staat om met verschillende database systemen en cloud omgevingen, zoals Google Cloud, Azure en AWS om te gaan

Segmenteren & personaliseren

Wanneer de data goed geordend en beschikbaar is gemaakt, kan deze gebruikt worden om te segmenteren, personaliseren of middels andere modellen in te zetten. Van het opzetten van personalisatie-strategieën en modellen tot het testen van trigger campagnes, wij helpen met het uitzetten van een duidelijk plan en helpen deze ook uit te voeren. Daarmee bieden wij dan ook gehele end-to-end projectbegeleiding en uitvoering aan.

Een personalisatie-strategie is er een die aansluit bij de strategie van het bedrijf en die helpt bij het oplossen van klantproblemen. Het willekeurig toepassen van “andere-klanten bekeken ook” systemen is dan ook niet effectief en levert op de lange termijn niks op. Het is zaak om de klant te begrijpen en personalisatie te gebruiken om hen te helpen.